Selasa, Ogos 31, 2010

ade chef bodoh dalam tv skarang!!!!

alamak ade chef bodoh la plak kat tv ni...

dah la pegi layan mokcik raziah dangdut tu buat lawak lucah....

pastu chef tu itself pegi wat lawak bodoh gonjeng lak kat dlm rancangan masak2 tu....

kebetulan aku tgh on9 blog ni so terus masukkan aa insiden tak manis untuk ditonton ni dlm ni...

aiyooo!!!! ini macam punya chef pon boleh klua tv ka???

Isnin, Ogos 30, 2010

sempena sepuluh terakhir Ramadhan 1431 hijri =)

rasa sangat gembira & bahagia mendapat perkhabaran yg sangat menggembirakan menjelang sepuluh terakhir ramadhan ni...

sepuluh terakhir ramadhan kan adelah kebebasan daripada belenggu api neraka....

semoga perkhabaran gembira ini akan membantu aku membebaskan diri daripada belenggu api neraka InsyaAllah....

=)))


SALAM MERDEKA semua!!!

Jumaat, Ogos 27, 2010

amboi! ko igt ko je ada taik????

Malaysia terus dihina

Daripada BORHAN ABU SAMAH
borhan.samah@utusan.com.my

PENUNJUK perasaan membakar bendera Malaysia di hadapan Kedutaan Besar Malaysia Indonesia di Jakarta, semalam.

JAKARTA 26 Ogos – Penunjuk perasaan di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di sini terus bersikap liar dengan membakar dan meludah Jalur Gemilang serta bergaduh dengan pasukan polis Indonesia yang mengawal di situ hari ini.

Seramai 600 orang menyertai demonstrasi itu berteriak “ganyang Malaysia” bagi membantah apa yang mereka dakwa pencerobohan pihak berkuasa Malaysia di perairan perbatasan kedua-dua negara, berhampiran Bintan, Kepulauan Riau, 13 Ogos lepas.

Demonstrasi bermula kira-kira pukul 1 petang itu berakhir kira-kira dua jam kemudian dan tunjuk perasaan kali ini disertai oleh anggota Forum Kebangsaan Indonesia, Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Benteng) dan Forum Betawi Rempug.

Tunjuk perasaan menjadi kecoh apabila polis menangkap dua orang penunjuk perasaan yang membakar Jalur Gemilang, menyebabkan para penunjuk perasaan bertempiaran lari dan ada juga melempar buluh serta kasut ke arah polis.

Cuaca yang terlalu panas menyebabkan para penunjuk perasaan keletihan dan berkumpul di bawah pokok untuk berteduh dan pada masa yang sama ketua-ketua mereka juga seolah-olah telah kehilangan suara untuk berucap menggunakan alat pembesar suara.

Tunjuk perasaan pada mulanya mengecam penangkapan tiga anggota penguat kuasa Jabatan Kelautan dan Perikanan Indonesia dekat perairan Johor, tempoh hari, akhirnya bertukar kepada tunjuk perasaan mengecam kepimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono.

Tunjuk perasaan bertema ‘Panggung Merah Putih-Tegakkan Harga Diri Bangsa’ itu mendesak Malaysia supaya meminta maaf kepada seluruh rakyat Indonesia kerana perbuatan menghina kedaulatan Indonesia.

Mereka juga mahu Malaysia menghormati hak asasi manusia serta memberi perlindungan undang-undang kepada seluruh rakyat Indonesia yang bekerja di Malaysia.

Penunjuk perasaan juga mendesak kerajaan Indonesia supaya bertindak tegas dan berani dalam menyelesaikan persoalan dengan Malaysia.

Mereka juga mahu kerajaan Indonesia mengambil alih semua ladang kelapa sawit milik syarikat Malaysia di seluruh Indonesia.

Pada Isnin lalu, 37 anggota Bendera mengadakan demonstrasi di hadapan Kedutaan Besar Malaysia turut membawa bersama lima bungkus najis manusia.

Salah seorang daripada mereka sempat melemparkan bungkusan itu ke dalam pagar kedutaan manakala yang lainnya meletakkan najis tersebut di atas Jalur Gemilang dan memijaknya. – UTUSAN

hmmm... pastu kat sini kate cenggini....


haii,,,, takkan kecewe je tuan,,,,

buat ler TINDAKAN sewajarnye...

ouch!! ai bukan nk mengajar ye....

tp ini melibatkan maruah bangsa....

as i said here....

dah la datang sini keje deme merompak menyamun...

pastu nyewa umah org xnak bayar sewa...

oi ko igt bapak aku nk bg welfare kat ko 1 kuage ke hah??!!!

Jumaat, Ogos 20, 2010

mulut2 busuk yg gatal! *mode politik

terpanggil aku nk share psl perkare ni..... u know like kekdg bile bc brite cam ni ase cam semgt kenegaraan aku membuak2.... ehh tp apsal aku dpt B+ je dulu kt UPM? hihi.....
.
.
.
*mode serious membace akhbar

Sejarawan kecewa kenyataan Soi Lek
Oleh Faiza Zainudin

2010/08/20

KUALA LUMPUR: Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek diminta menghentikan kenyataan atau serangan ke atas segala perkara yang membabitkan kepentingan Melayu dan Bumiputera seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Negara bagi mengelakkan peristiwa 13 Mei berulang buat kali ketiga.

Sejarawan negara, Prof Tan Sri Dr Khoo Kay Kim, berkata kaum Cina terutama golongan seusianya bimbang dengan tindakan Dr Soi Lek itu dan pemimpin lain yang seolah-olah tidak faham sejarah penubuhan negara dan sanggup memberi kenyataan menghiris hati kaum lain atas alasan untuk keadilan semua pihak.
Katanya, serangan ke atas orang Melayu walaupun membabitkan isu kecil seperti pemberian ekuiti 30 peratus adalah sesuatu yang sensitif dan tidak menjamin sokongan dan kemenangan berpihak padanya pada masa akan datang.

Hentikan serangan itu, ia tidak bawa hasil positif, kalau duduk berbincang dan bertolak ansur seperti mana yang diamalkan Barisan Nasional (BN), mustahil ada konfrantasi, sebab itu BN ditubuhkan supaya parti komponen boleh duduk bersama berbincang masalah rakyat.

BN ditubuhkan selepas 13 Mei, tapi semua sudah lupa, pemimpin terus bergaduh, kalau sentiasa tumpu kepada hubungan kaum, langkah tidak diambil untuk rapatkan kaum, saya takut, bimbang berlaku rusuhan 13 Mei lagi, selepas kejadian pada 1945 dan 1969.

Oleh itu, dia kena jawab apa yang MCA mahu, supaya rakyat tidak keliru, benda ini (ekuiti 30 peratus) tidak perlu dipersoalkan lagi, kalau kita perhatikan banyak orang miskin di negara ini masih orang Melayu, mereka perlu dibantu, tak perlu menjerit-jerit untuk kurangkan hak mereka, tak guna... apa yang penting pujuk mereka (Melayu) untuk dapat sokongan, bukan cari gaduh dengan mereka, katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas sikap Dr Soi Lek yang masih mempertahankan pendiriannya terhadap cadangan untuk mengurangkan ekuiti Bumiputera 30 peratus dalam semua sektor ekonomi secara berperingkat selain kenyataannya yang melahirkan perasaan kecewa terhadap Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengingatkannya supaya tidak membuat kenyataan yang menimbulkan kemarahan dan prasangka terhadap kaum lain.

Sementara itu, Pengerusi Dewan Muda Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), Aqil Faisal Ahmad Fadzil, melahirkan perasaan kecewa terhadap tindak tanduk Dr Soi Lek itu yang tidak mencerminkan semangat kerjasama yang diamalkan golongan usahawan pelbagai kaum di negara ini.

Kami usahawan tulen babitkan Melayu, Cina dan India memang bekerjasama, tapi bila timbul isu ini buat kami keliru. Pada pandangan kami, dasar ini (ekuiti) tidak merugikan mana-mana pihak, malah menguntungkan semua terutama kaum Cina, katanya.

sbb itu aku sgt suke dgn buku sejarah aku ms form3 dulu yg ditulis oleh khoo kay kim ni.... terus dpt A... wahhh!! motif ape ni?? hehe

*mode serious semule
terok kn? terrrrrroookkkkkkk gile deme ni!!! bkn ke kite yg beraye pon deme yg untong beso ke? bli kain bju, bli lgsir, bli alas meja, itu ini sume bli dr kedai2 kaum deme.... so wutda??? yet they still feel diorg teraniaye dan xdpt hak deme.... bg capital WUTDA kat deme!!!! eeee geramnye aku!!!!