Isnin, April 22, 2013

saya pilih Malaysia!! ^__^


Dah lama aku tak tulis pasal benda lain.. Asyik buat post pasal ketidakpuasan hati kat si roslan kontraktor yg gharar tu je kan. Stress aku bile terigt ape yg dia buat kat umah aku. Memang hampeh. Aku ulang, aku takkan terima keghararan muamalat die ngn aku. Sampai mati!

Ok dah cukup dan aku harap aku takkan bebel lg pasal dia. Pengajaran untuk aku bile deal ngn kontraktor umah ni is not to pay full pay at the first place. Bayar seminimum mungkin supaye die lebih faham erti nak siapkan umah klien dgn lebih cepat.

Ok kali ni dah gebang pasal politik sikit. Musim politik kate kan.. so haruslah join same bercakap pasal politik kan. Barulah namenye up to date hohoho bukan fesyen je yg kene up to date *walaupun aku tak penah kesah fesyen aku up to date ke tak kan* tapi bab politik ni haruslah kite ambik pot jugak. Jgn jadi warga yg apa-apa-pun-boleh nanti tak pasal pasal kampong tergadai. Aku ckp camni sebab aku sentiase igt lagu anak kecil main api yg wajib dinyanyikan setiap hari Isnin mase kat mrsm dulu..

Few points aku pasal politik..

1.       Video pokcik yg dikatekan menyerupai mustafa ali.. tanpa siasatan, tanpa soal selidik, pokcik mustafa dibiarkan bebas lepas turun ceramah dan sebagainye.. sorry to say, aku ade view cut-scene of the video sbb ade blogger yg attached dlm blog deme.. and sooooo much into nak muntah darah sebaldi penuh!! Tokguru hadi taknak proact supaye siasatan dibuat tu yg aku paling musykil tu.. pokcik nik ajis taknak  proact tu aku tak heran sbb die kan mcm dah masuk fasa selepas fasa emas ieitu fasa ny*ny*k.. jadi maafkan sajelah..
dulu bab hasan ali ngn nasharuddin kemain proact lagi team team PAS tu.. padahal hasan ali perjuangkan tentang kes melayu murtad dan nasharuddin pulak kesnye sbb die p mekah ngn PM.. terus kene sack.. ni video seks ok.. siasat la dulu.. letak jawatan dulu pun takpe baru nampak gentle.. kalo tak bersalah, polisi parti membenarkan dia menjadi ahli semula..

sedangkan surah al hujurat ayat 6 dah kate :
 
apabile dtg sesuatu berite yg dibawa oleh org fasik, maka selidikilah berita itu.. bukan mcm yg si rafizi bulat tu kate, bile dtg sesuatu berite yg dibawa oleh org fasik, maka hendaklah kamu tolak berite itu.. ish ish ish… suka suka hati je nak seleweng ayat quran.. oh ok, bukan seleweng, tersilap kot… oklah aku anggap rafizi tersilap mentafsir ayat quran.. so mintaklah maaf bile ramai org yg dah menyedarkan dia tentang kekhilafan dia tu.. tapi ade kau nak mintak maaf?  


2.       DAP nak guna logo PAS utk PRU13 nnt.. tooooo scary pade aku.. sbb, bayangkan pakcik makcik tua kat kampong kampong yg mungkin tak tau membace, tapi kenal logo, datang mengundi, nampak logo bulan, terus pangkah.. padahal yg dipangkahnye tu org DAP.. pakcik makcik tu tak reti membace name yg dipangkah tu name cina.. sape nak jawab? Harus diigt, bukannye DAP ank collaborate dan merge parti dengan PAS, diorang cuma nak guna logo hari mengundi tu je nanti.. 
 
       Sgt tak faham aku bile ramai penyokong tegar PAS yg tak nampak bende ni.. mcm pokcik nik ajis kata, ibarat rezeki bergolek bila DAP nak guna logo PAS utk hari mengundi nanti, dan dia ibaratkan ini bererti DAP sudah rapat dengan Islam.. oh goodness!!!! Tapi as I said earlier on, pokcik nik ajis tu dah masuk fasa selepas fasa emas.. jadi aku abaikan sajelah ape yg dikatekannye.. Cuma yg aku takuti, pengikut tegar lagi taksub dia yg akan takes his word as true.. lepas hari mengundi, undian yg dibuat atas logo PAS tapi bernamekan calon cina india DAP akan dikira sebagai undi DAP.. bayangkan ape yg akan jadi? Pk pk kan sendiri…
 
      Terigt aku mase pilihanraya kampus dulu.. ade sorg kakak pro-mahasiswa ni, dtg jumpe aku kat bilik untuk promote calon pro-mahasiswa.. kakak tu bertudung labuh.. bawak poster calon pro-mahasiswa yg merupakan seorang cina.. kakak tu ckp ‘ni org kite, takpe, boleh undi dia’ speechless aku mase tu.. betulke die org kite? Ape definisi org kite tu pade akak? Rase nak tanye je macam tu kat kakak tu mase tu.. itu pilihanraya kampus, cite 10 tahun lepas.. skrg, jd kat PRU.. sedih aku… sedih…
 

3.       Pokcik anwar yg tak abis abis menjadikan modal ketirisan dan isu korupsi dalam kerajaan sedia ada untuk dia meraih undi bagi membolehkan impian dia menjadi PM terlaksana. Oh pls pokcik anwar, come on la… byk benda yg dah berubah skrg. kerajaan kite dah improved a lot, byk benefit yg rakyat dapat, I guessed they have learnt a lot from the passed GE yg diorang tak boleh suka suka ati nak bagi janji kat rakyat then for the 5-years-term, diorang tak buat keje.. it is not that way anymore, dulu mungkin ye, sbb kat kawasan aku ni dulu memang ADUN UMNOnye dulu tangguh janji dr PRU ke next PRU that finally lead to kejatuhan kawasan aku ni ke tangan PAS.  hanya org yg taksub dengan pokcik anwar je yg tak nampak improvement yg berlaku skrg. Me personally think, dengan kerajaan kite skrg yg dominant by malay muslim, dalam keadaan yg I can practice Islam very well and tanpa halangan can go to the utmost of the Islamic stage that I want, ade dasar yg membantu melayu khasnya dan bumiputera amnya, and with lot more reasons yg justifiable, I don’t need and don’t tend to change the federal government…. BIG NO!!!
      Oh ya, by the way, I am in the midst of reading the thick book of Memoir Tun Mahathir Mohamad, aka Doctor In The House.
 
      Worth reading.. byk yg kite tak tahu yg Tun Mahathir tak pernah cerita in public. From my very own personal opinion, Tun M was indeed wanted pokcik anwar to replace him.  dia nampak pokcik anwar ade karisma dan kredibiliti untuk ganti dia.. tapi sebenarnye, dia, Tun M dan kite sume, sudah kene tipu daaaaa dengan perwatakan warak dan karisma pokcik anwar… sesape yg rase rase nak beli dan bace buku tu, jangan berlengah lagi. Sesape yg masih atas pagar pun disarankan bace buku tu… sebelum PRU ni… strongly recommended!!

3 long points ni dulu kot.. nanti kalo ade mase, aku tulis lagi opinion aku pasal politik…

Semoga Allah merahmati dan menyelamatkan Negaraku yg tercinta ini daripada agenda agenda jahat mereka.. amiinn amiinnn ya Rabbal Alaminn….
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers