Khamis, Jun 03, 2010

aktiviti hujung bulan mei maghin...

wed besfren @ convent :





gegambo lain farah dh haplod kat sinan =p semuga azee & hasben stay together olwes & foreva aminnn =)

then straight ke pilah utk attend kezen's wed.. tp kene aku dh salin baju dh.. so just amik gamba hanan ngn 2 pupunye ieitu anak harisyah anak maklang ganu.





mcm nak menampo anak aku pulak anak si isyah ni hehe =p

then g jenjln kt mlake.. at first igt nk jumpe my besfren kat sane ieitu zauyah yg sedang pregnant 7 bulan plus.. tp yah plak ke johor attend wed member die.. so xde rezeki lah hanan nk jumpe kak zahra'.. kami bwk hanan ke tempat yg kami suke p ms tyme berchenta dulu kihkih =pkami naik beca pusing2 banda melake tu.. bro tu jd so called pemandu pelancong la pulak.. ase mcm oh aku x penah dtg melake ni gtu.. =p sbb die explain each and every single points yg kami lalu.. ase cam lawak pon ade.. siap benti tunggu mase kami p soppin barang standard melake such as gula melake, lempok and rapu2 yg lain.. tp ye la kalo x tunggu kang x dpt la duit tambang kan.. siap bg free voucher utk the next week's event tu (event ape tah aku pon dh lupe sbb dh buang voucher tu sbb konfom minggu depannye tu we will not be in Melake).. and then pas die dah anta kitorg balik ke point mule2 naik tu which was kat A Famosa tu, tetibe aku decide kat abg nk p naik Melaka Cruise tu... so mintak la bro tu anta ke jeti tu semule yg mana jeti tu kitorg ade lalu td.. haha igtkan die nk mintak RM5 je la additional sebab jarak die dokek yo and ayat die bermule dcgn"oo ke situ, ok la mcm ni je la.. abg bayar..." hmmm mcm nk mintak sikit je kan? sekali bro tu mintak RM10 siot... ish ish ish... tak bleh blah btui!


so then we took a ride ngn Melaka River Cruise tu.. each adult bayar RM10... murah kan? kolek *wink tu pon x de la penoh.. so-so ngn penompangnye.. and then siap ade explanation lagi in BM and English.. tp explanation tape tu dipasang mase perjalanan balik ke jeti tu.. mase pegi penompang2 je la yg suke2 ati bg explanation memaseng... agaknye at 1st deme nk jadikan jeti last tu sebagai jeti 1st kot.. tp x jd...

ok la jenjalan nye.. lalu memacam kawasan yg dipulihara oleh MBMB tu.. termasuklah Kg Morten yg tersohor dengan bebudak jahat suke ajak gado tu heheh.. dulu abg suke wat lawak pasal budak Kg Morten ni tp aku x faham sbb well... aku x penah amik kisah pon.. dan ada jugak replika LRT.. at 1st, aku n abg igtkan LRT betui2 tp cam pelik pulak sbb die cam tergantung...

sebelah kami mase tu was a small family came from utara u see... haih tau laa hang dok bawak dslr kan.. dok klik sana klik sini aku x kisah aih.. yg aku kisahnya awat nya hang tu dok gebang kuat2.. bagi laki hang saja dengaq sudahla... dah la salah.. p kata roda funfair tu Eye On Malaysia... kehkehkehkeh.. aku ngn abg simpan je dalam ati mase tu... nak gelak ase kesian... oghang mai jauhh naa... tp tu la.... kalau ghasa2 x beghapa nk sure ngn apa yg hang tgk tu, jgn la p sebut kuattt2... heheh


 



end up dgn gambo hanan menyusu which means tamatlah pengembaraan kami sekluage d melake =p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers