Sabtu, November 20, 2010

my new workplace : fast review

alhamdulillah setakat arini aku x penah lagi cite psl tempat koje baru aku kan.. baru pon x la baru sgt.. dah masuk bulan ke4 aku koje kat sini.. kalo kat *e*e*o* dulu dh konfem dh.. 3 bulan je.. ni nak kena tunggu 6 bulan habiskan probation.. macam post manager plak.. hmm..

sume mcm ok.. just so so fine.. nak kate best sgt tu idak la.. tp terok sgt sampai ase nk termuntah hijauoren tu xde la jugek.. cuma feel nye mmg x leh lawan feel mase aku baru2 keje kat *e*e*o* dulu.. my first 3 months kat sane mmg mengujekan.. i mean byk bende aku nk explore dan willing teramat sgt utk belaja.. tp kat sini mcm kene forced baru aku nk begerak.. being reactive rather than proactive.. entah ade kaitan ngn aku tgh pregnant or not aku pon x sure.. tp mmg pg2 nk g koje tu ase malas2 sahaja.. huhu

aku masih lagi dgn post yg sama.. hidup aku akan sentiase terus menerus bergelumang dgn germs and bacteria kot.. entah lah.. actually mase aku apply for the interview, the advertised post was qaqc/rnd exec.. aku macam berminat jugek mase tu nk explore dunia r&d.. tp mestila gj yg aku akan dpt tu ciput sbb i have limited knowledge pasla rnd.. pastu pk maybe qaqc la yg suits ngn capability n pengalaman aku kan.. last2 mase kene interview, bos tu kate die interested nk hire aku still as a microbiologist dek kerane experience aku mmg 90% dlm bidang tu.. dan oleh kerane swasta adelah boleh meminda2 post atau struktur organisasinye sesukahati mak bapaknye, so aku telah ditawarkan post tersebut jugek.. lagi aku nk lari lagi aku stucked kat bidang ni.. apekan daya tu je yg aku bleh jual dlm resume aku.. hihiii

kat sini bos aku adelah seorg gadis bermate sepet.. kire aku dh dpt 1malaysia punye bos la sejak aku mule2 menapak dlm bidang pekerjaan ni.. 1st bos aku malay guy yg sgt capable dan boleh masuk ngn set2 fresh grad macam aku n my prev prev kompeni team mate dulu.. 2nd bos aku was wanita bermate bulat yg dh keje for 15 years over so expectationnye terhadap output2 kite adelah sgt tinggi.. aku salu tulis pasal bos aku ni dlm post2 aku yg lepas.. lepas geram segale la mase tu hihi...

now my current bos ni still a young girl (gadis yg x brape nak gadis la pon hahaha) tp dh jd manager.. sebaya aku je pon.. yelah.. cepat die naik kan.. aku penah ditanya oleh my ex colleague tak ase tercabar ke koje ngn bos yg sebaye.. my answer : TAK LANGSUNG. sbb mase tu aku pk if u want something, u will lose other thing.. ko dpt kerjaye yg ko ase hebat x hengat jike dinisbahkan ngn umo n experience ko koje, tp social life ko ilang entah ke mane.. wpon aku x dpt sampai tahap tu, tp my social life terjage.. i mean aku ade family, dah ade anak, dan x semestinye ketinggian tempat dlm kerjaye tu yg menentukan achievement aku in life kan.. (muntah hijauoren x korang bace ayat sedapkan ati aku ni =p) tp actually mmg itu pon yg aku pk.. and i bet ramai yg pk same macam aku kan.. hehe ye ke?

colleague wise ok ok sahaja.. ade la yg aku dh bleh anggap buddy kat sini.. i mean, agak rapat n bleh dibawak bergosip hal2 koje & peribadi (kot).. tp ade la segelintir yg aku ase macam "argghhh knape la aku kene koje ngn org macam ni" dan 'arghhhhh kenape aku dipertemukan lagi dgn makhluk spesis ini?" kan.. macam sengal... poyo x hengat.. macam sgt capable & multitasking ala2 terbaik.. pastu psyco.. tau psyco? ala macam mase zaman kite skola dulu, nak amik exam kan, pastu ade member psyco dtg bilik kan pastu akan wat ayat yg berbunyi "ehhh ko... study ke.. aku x study lg ni.. takutnye esok nk exam!" haa kan... macam tu la aku ase ngn ade la 1 2 kelig yg psyco ni.. tolong la wei.. kekadang aku ase macam nak sepak pon ade kekadang ase nk gelak pon ade ngn kepsycoan deme ni.. bile aku cite ngn abg, abg kate abaikan sahaja deme tu.. ye lah.. kekadang mmg ase macam nak abaikan tp kekadang ase nk update status geram dlm fb dan2 tu jugek tau.. hihi =p

distance wise mmg tersgt ok.. dr umah aku ke sini pegi balik x sampai pon 40km.. compared to dulu mase tempat koje lame, pegi je dh 40 km.. dgn tol lagi..jem lagi.. ni tol pon xde.. jem pon ala2 idup segan mati x mau je.. tp jalan memang bengkang bengkok la.. tp xpe.. boleh la aku belaja2 jadi pemandu berhemah sikit.. kalo x dulu mmg speed memanjang je waktu pagi...

produk wise pon ok.. hehe.. oleh kerane aku koje dlm bidang food kan, so aku kalo bleh nak koje ngn kilang yg producekan makanan yg aku suke supaye aku leh hentam staff sale die puas2.. =p macam dulu kilang tu produce bende alah yg bg free berkotak2 pon aku x minum.. sampai expired2.. tp product kilang ni ok la.. bende alah yg aku leh utilise bukan utk aku je tp juge utk seisi keluarga =) bleh utilise staff sale quota tu sepenuh2nye.. tp impian aku kan *tetibe kalo bleh nak koje kilang coklat la satu hari nanti hehe

ape lagi ek aku nk review.. dah senja2 sabtu ni macam kosong lak otak ni nak nulis.. nanti la kalo rajin aku buat part 2 k.. =p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers