Rabu, Februari 27, 2013

hectic day --- ustad gharar --- cerita lucu

hari ni memang hectic day.. pg dok bergantung dgn telefon nak carik orang JAIS nak tanya pasal halal cert application.. punyelah susah nk dapat call bersambung.. pass ke org ni pass ke org tu pass ke dept lain.. entah ape ape lah diorang ni.. memburukkan nama organisasi islam je...

but serious they are all soooo not profesional! *kalo ade org JAIS yg terbace ni, pls la improve system korang.. ikhals cakap ni*

then petang whole day plant audit.. jln2 seluruh kilang mau dekat 3km kot total perjalanan.. hehe ye ke.. lebih2 pulak aku ni.. tp sakit jugak la lutut... huhu

then meeting psl annual dinner.. i just know yg ini annual dinner yg ke3 kat kompeni ni.. huhuhu... kire b4 aku masuk tu, baru penah buat skali la.. punyelah budget punye boss mexico... kalo cantu layaknye, nak buat company trip ke oversea ala2 cam mase aku kat c*r*b*s dulu lagi jangan mimpi la kot.. biar mimpi sampai ke bintang.. hehehe

then skrg ni aku masuk opis balik jap, nak update blog... hihi...

owh ya, rumah sewa aku tu masih belum siap keje2 pembaikpulihannye... ustad gharar owh ustad gharar.. sungguh la kau ni ustad.. aku anggap muamalat ni langsung tak halal sebab the uncertainty a.k.a unsur gharar yg kau lakukan ni sungguh menyakitkan hati aku.... and u dont even try to explain the reason to me kenape yg kau drag drag sgt nak siapkan keje2 pembaikpulihan ni... why?? my 2nd prospect tenant pun dah cabut ok... mana sanggup tggu.... aku ni je yg masih bersabar.. sbb aku ade laki.. nak jage air muke laki aku.. kalo this kinda thing happened mase aku anak dara dulu, siap la berbakul2 maki hamun klua dr mulut aku yg kurang penyabar ni tau...

1 thing yg happened kat kilang ni pagi tadi, saje la aku nak share kan.. lawak sikit..
hihi

slh 1 tandas kat prod floor ni, tali flush nye tercabut.. then pintu kace nak ke shoe locker room pun pecah kat bhgn bawah...so si budak maintenance india ni dah karang 1 cerite yg boleh mengaitkan kedua2 insiden tu...

kisahnye, ade sorang budak nak berak.. tapi sembelit.. so dlm kegeraman sbb sembelit tu, dia tarik tali flush tu mase nak bangkit dr cangkung, terputus plak tali flush tu... bengang dah dia... klua toilet, mase nak masuk ke shoe locker room, dan dek kerane kegeraman yg masih bersisa sbb sembelit tu, dia sepak pintu kace tu, tu yg pecah pintu tu...

hahahahahaha tergelak2 aku dgr si budak maintenance ni buat story telling sbb mase aku buat plant audit td aku tanyelah camne boleh pecah pintu tu... so tu yg jadi 1 story telling tak berbayar tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers