Selasa, Julai 28, 2009

convent klang my beloved skool... =')

smlm aku saje2 googling perkataan 'smk convent klang'..

so terjumpe la macam2 blog pasal my beloved skool tu..

ohohohh.. rindunye pade zaman persekolahan.. [tak lupe juge pade zaman di mrsm ye.. =)]

wut i miss the most pasal convent klg pon aku tak dapat nak ckp.. tapi aku mmg soo proud being convent klg product.. =) maybe sbb dari primary skool kot aku dah memakai lencane skool yg same.. kalau tak dapat masuk mrsm, mmg aku akan terus memakai lencane yg same lah sampai ke tingkatan 5.. macam along n angah..

impian aku mase kat convent was nak masukkan name aku dalam senarai best student pmr.. name melekat kat dinding galeri convent... itu adelah terget aku yg sesgt2nye aku nak capai mase tu.. tapi malangnye nasib aku tak dpt capai target tu.. dinding tu khas untuk menepek name2 org yg mendapat 8A sahaja.. rezeki aku dpt B utk geog..

miss convent scenario so much!!! (during my tyme je la.. 1989 sampai 1997..)

and miss my teachers so much!!! cikgu2 kat convent mase tu most of them mmg best2!!! antare yg terbaik kat klang gtu... =p

drum rolls to the best teachers yg penah ajar aku (aku listedkan name cikgu kelas je la tapiii..) hingge aku berjaye menjadi 'orang' pade hari iniiii.... =)

darjah 1 melor : puan rokiah (bersare lepas sebulan gtu kot..) pastu tuka puan rohaya
darjah 2 mawat : mrs thomas lee (penah lempang aku sbb bercakap mase die mengajar, tapi aku tak bersalah mase tu sbb aku tgh jawab soalan yg member aku tanye tentang ape yg dia ajar tu.. huhu =' tapi mase tu bukan cam zaman skang main ngadu2 kat mak bile cikgu usik sikit...)
darjah 3 melor : puan siti zubaidah (ade taik lalat beso atas idung =p)
darjah 4 mawar : puan rohaya cum my cikgu darjah 1.. saaaaaaayang sgtt ngn cikgu ni sbb die very soft spoken walaupun tegas.. =)
darjah 5 melor : puan radhiah
darjah 6 mawar : puan radhiah lagi.. mase ni aku dah tak ngam dgn puan radhiah.. sbb puan radhiah mase tu dah jadi cikgu prefect board.. aku ni kire prefect yg tak disukai la gtu... ade aku kesahhh?? =p

form 1A : ms lee (ms sampai ke sudah kalau tak silap... =p)
form 2A : ms lee lagi... hihihihh
form 3A : puan soom (tyme along dulu, die gak cikgu kelas nye.. die ni datin kalau tak silap.. and suke pakai baju beg kasut sedondon.. and mulut laser..)
form 4E (kejap je, dlm seminggu gtu) : puan ape tah... hohooo
form 4A (mintak tuka kelas art sbb nak jadi akauntan konon2nye) : puan mimma sayuti

pastu.. pertengahan bulan feb 98, aku dapat offer ke mrsm muar.. make tinggallah segale knangan2 kat convent... sedey gak mase tu dah x jd minah convent...

but for everything that we hope for the best, there's a price to pay.. and worth it leave convent for mrsm.. kalau leave convent for other skool else, mesti rase cam tak worth it je... seriously!! =)

lepas meninggalkan convent, aku x penah lagi jejak kaki dlm convent.. setakat sampai compound primary je ade la sbb mase tu arwah adik skool situ.. tapi tak penah lagi jejak belakang (secondary compound)..

how i miss my convent klang tyme sooo much!!! =')))

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers