Selasa, November 10, 2009

topik pg breakfast @ suria =)

pg ni on d wey nak g keje, aku denga redio suria.fm.. agak jarang gak sbenonye aku dengo stesen ni.. tp disebabkan pg ni kat sinar ade najman (aku x ske suare die yg ala2 tu =p) and kat hot plak ade halim othman (pon aku x ske style mengacare die.. old skool style =p) so aku pon stick to suria.fm.. topik die pg ni pon agak bes.. pd aku la..

wanita2 yg berkerjaye kurang berjaye menjadi ibu yg baik =p

zizi kate ini adelah personal opinion die.. hmm.. tp to my surprise ramai caller wanita yg call tak melenting pon.. salunye deme ni poyo2 pakat melenting ngn topik2 camni..

aku tak melenting la.. sbb aku pon lom jadi mak lagi.. so dunno wut to say yet.. hihi

tp pd aku, definisi 'berjaye' tu adelah subjektif.. org luar mebi nampak cam die tak berjaye tp sbenonye die berjaye menjadi ibu yg hebat.. bukan stakat baik je.. hebat lagii..

ade jugek yg nampak dr luaran cam berjaye.. super mom.. tp sbenonye.. ampeh.. mereke dan kluage mereke aje yg tau hakikat sbeno..

kalo aku diberi pilihan, aku nak keje sampai anak aku belum masuk skola je.. once die step in standard 1, kalo bleh aku nak benti.. by that time, insyaAllah aku dh pon bekeje selame 12 tahun.. and mase tu umo pon dh mencecah 34 dh.. skarang ni aku sayang nk benti (wpun aku salu ckp kat abg aku nak benti =p) sbb aku sayang ngn ape yg aku dh ade ni.. ase tak cukup berbaloi lg belaja penat2 3 tahun kat U dulu.. lgpun utang kete ade lagi 3 tahun nak setel.. tak sampai ati lak nak suh abg sambung utang yg aku gatai2 g mulekan =p

tp kalo bleh, aku nk keje yg tak memerlukan otak aku berfikir secare kritikal sgt.. supaye bile aku balik umah, aku tak ase tensen so anak2 =p aku pon nnt tak la tensen bile tgk aku tensen.. cian budak2 tu nnt.. aku ni kalo dh temper satu hal..

ade tak keje yg camtu? keje kerani pon stress jugek kan.. mase aku keje kerani kat kompeni kapal dulu pon, cam ampeh je ase.. 8-5 aku stress.. nak nak plak mase tu aku berdesk-mate ngn budak ca ya nun alif yg busuk tak suke mandi pg tu.. adoyaiii!! tak larat tol..

mcm mane lah ek nnt bile aku dh jd mak tahun depan.. hihi.. harap2 aku bleh menjadi mak yg bleh seimbangkan antare kluage dan kerjaye.. gtu.. =)

ameenn....

1 ulasan:

  1. btul!btul!btul!

    definasi berjaya adalah subjektif..tgkla hasiltu nnt mcm mane..cakap je tak guna diorg ni.

    BalasPadam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers