Isnin, April 09, 2012

6th day of chicken pox

woahh... hr ni dh hr ke 6 aku kene chicken pox.. banyak blister yg dh pecah.. yg masih in a form of bintik pun byk lg... yg dh pecah2 tu, jadi mcm keluping warne itam... aku x mkn kicap pon sepanjang berpntg mkn sejak kene chicken pox ni... hmmm.... dah kate pon petue kan.... 


hr sabtu lepas, which was i am on 4th day of having this virus on board, aku g klinik mediviron kat sini.. nak continue mc masih dlm stage yg aku tidak boleh bekerja kerane hanye akan mengjangkitkan virus ini ke kelig dan produk hasilan kilang aku bekerja tu sahaje nnt jika aku pergi bekerja... kan... hmm.. ade ke patottt dokto klinik tu at first bg aku mc utk that particular day je... boleh?? aku pon tanye 'logik ke sy sembuh dr chicken pox ni by monday?' kan... clinic asst yg pompuan mlayu tu mcm entah apa2 (actually aku fhm situasi die yg bekerja dgn dokto india so mungkin dia takut nk ckp ketidaklogikan tindakan dokto tu) and then clinic asst yg mcm benggali tu pon ckp 'a'a la, takkan 1 day je. give me your mc tu' and die masuk balik dlm bilik dokto... pung pang pung pang dia klua balik 'okkk, so now dokto bg u mc 5hari smp 11.4 (tmasuk ahad dan public holiday hmmmmmm). nnt kalo chicken pox x kecut lg, dtg sini sambung mc lg' hoh!! xnk dh aku. x logik langsung bg mc pd pesakit chicken pox 2hari n then 2nd visit ko bg 1 hari. tiap visit, i have to pay rm30 for krim n even on the 2nd visit i didnt asked for medication, ko still bg gak sbb nk untung kan, so dgn harapan next visit yg aku dtg nk sambung mc tu, aku akan kluakan lg rm30 n rm30 n so on n so... kan? kalo x kecut gak nnt by rabu, better aku g klinik kerajaan je khamis tu... bukan nk rushing mane pon, bayar singgit je.. dgn kompeni nnt mmg la buleh klem, tp lmbt.... hujung bulan 4 baru dpt.... tggu skali cut off date... wpun belum ada unsur2 urgency nk pakai duit byk bulan ni, tp aku tetap x suke tggu duit klem masuk akaun... huhu


so disinilah aku hr ni... masih di rumah dan bermc dgn bosannye... hmm..... jom layan gamba apple of my eyes.... 


 pusing2 kat terminal bersepadu selatan mase stesen tu baru sehari 2 bukak...
 abah n kakak agah adik... mase ni adik haluih sgt lg...
 adik sonok betui dpt mandi kolam at teluk dalam resort, pangkoq.. kakak dr semalamnye dh dpt berendam..
 begamba b4 balik.. kakak dh tetido... adik sentiase ceria...
 dlm bot mase nk g tempat snorkeling tu.. comey sgt tengok life jacket baby tu =p
 makan time.. at pizza hut klcc ke mane tah.. pas tgk exhibition..
 3 beranak on pagi raya 2011... 
mase makan kat sekinchan ikan bakar bukit tinggi mase celeb bday abg ke-29.. skang dh tutop dh kedai tu.. franchisee nye ase situ x untung kot...hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers