Jumaat, Ogos 31, 2012

iftar di premiere hotel, bukit tinggi, klang


Okeyh. 
So pada malam 15 aug bersamaan 26 ramadhan, kami telah mendapat tajaan *wink* untuk beriftar di hotel premiere kat bukit tinggi klang. Free voucher tu aku dapat dari sorang kelig aku yg dpt dr kawan dia. 
kelig aku ni seorang indian yg aku xlah baik sgt ngn die kat kilang ni, salu je aku raised ncr kat dia hehe. Tp die kate saje nk bagi aku free voucher tu, lagipun die kate wife die xnk pegi ‘so xpelah I beri pade u, boleh la dpt suasane sikit kan’ suasane raye gamaknye hihi. Aku ok je la so die kate esok die bawak voucher tu. So esoknye aku tggu tggu die tak bg pon haha aku dh la dh ckp kat abg mlm sebelumnye yg ‘kalo ade rezeki kite,esok kite g makan tmpt best eh’ hehe nk bg surprise la kunun. Best la sgt pon. Hmm… asal name makan kat hotel je terus bajet best ek padahal… ok akan aku ceritekan jap g. so dlm kul 11sengah camtu, aku send IM kat dia tanye ade ke die bawak voucher tu, die balas ada n nnt die akan bg. Aku pon kate xpelah biar aku yg p ofis die sbb kalo die bawak masuk ofis aku kang, bos ngn kelig aku nmpk kang diorg igt ape lak kan sbb bos ngn kelig aku salu kutuk kutuk mamat ni so kalo aku cam tetibe diberi penghormatan mendapat free voucher tu, x semena mena diorang fikir lain lak (bukan fikir aku ade apape ngn mamat tu, fikir aku ni dlm pd diorang kutuk kutuk die, aku pon kekadang join kutuk die, tp blakang blakang baik lak ngn die, kan ke mcm talam 2 muka tu). So bile aku g ofis die, die pun bg aku voucher tu, siap ckp ‘u kene pegi cepat cepat lah, tggl lagi 3 hari nk due’ which is on 18th.. aku angguk je la dan pas dpt je voucher tu, aku gugle gugle dulu pasal kehalalan hotel tu.
so ok, jais approved halal untuk hotel premiere tu for main kitchen, buzz kitchen, ngn pastry kitchen. Iftar yg akan dibuat ni kat buzz kitchen, so ok la. Dh lega sume konfem halal, aku pun buat reservation. masuk changing room, zass aku call hotel tu utk reservation… hehehe.. pompuan cina tu ckp ok die reserve mlm ni seat utk 2 kapel with 2 kids.. okeyh settle.. aku pon text abg yg berbunyi ‘mlm ni kite mkn secare pukal’ hehehe . mase aku gugle gugle tu jugak , aku dpt tau yg sesape yg beli 10 voucher aka 1 booklet, akan dpt 2 free voucher which is voucher yg aku dpt tu la. so ade la tu kwn kelig aku tu yg beli 1 booklet  dan bagi kat die 2 complimentary voucher tu.
kul 7sengah mase org tgh azan, kami sampai kat parking lot. Lambat sikit bertolak dr umah sbb nk nyiapkan anak anak dulu. Si adik lak mase tu nk terberak so pas gedebak gedebuk, baru lah klua umah dlm kul 7 camtu. On the way nk ke premiere tu kan, ade moto eksiden xjauh dr Bandar botanic tu, kesian sgt sbb nmpk ade kasut budak kat atas jln raye. Mangse mungkin budak dan kluage.. diorang baru je dianta ke htar mase tu, sbb abg kate nmpk kete polis xjauh kat depan traffic tu. Siannye… moga moga budak tu dan kluage dipermudahkan urusan. Nk nk raye ni, eksiden, nauzubillah.. sedih jap
kakak dlm lif.. senyum senyum die tgk muke sendiri kat cermin dlm lif tu... pompuan biaselah kan nampak cermin mesti nk tgk, dh tgk mesti nk senyum, eh!
budak mlayu yg welcome kitorang cek skali lalu name aku kat list dan ok, ade name puan die kate. So die mencari sorg pompuan cine ni (ni pompuan yg jwb call aku td kot) so pompuan tu pun terus je ckp ‘ade ade, hazm*na ade booking’ pastu laki u jwb ‘memang la ade, meja die mana’ pastu aku pun dihalakan ke meja dgn 4 seats. Okeyh. Aku igtkan dpt meja 2 seats je rupenye sbb aku ckp bwk 2 kids, so dpt meja dgn 4 seats. Nasib. Kalo aku mengambil maklum yg below 6 adelah free, dan xckp mase booking tu yg aku nk bawak 2 budak kecik, x ke susah nk makan kat meja kecik (dan dan ase susah hehe).laki aku ckp, ‘pompuan tu x tgk kertas pun terus kate name aku ada’ hehe yelah name aku kan ke jarang jarang ade so die igtlah kot. Ceh bajet unik jap. *wink*
beso gedabak font..
so jom layan gmbar gambar seterusnye dgn caption yg sewajarnye. Aku ratekan pengalaman iftar ni as 3 la out of 5. Somemore it is free so haruslah panjatkan saje kesyukuran pd yg Maha Esa kan. Fyi, last aku merase iftar kat hotel 4 tahun lepas kat bluewave mase tu maziah belanje. Mule mule memasing (aku azee anis) nk bayar sendiri tp maziah beria ria nk belanje so oklah kami offer skali je la kate nk bayar sendiri dh ko nk belanje sgt kan. Hehe. Before that, mase tahun 2006 kat de palma ampang mase tu ade supplier belanje, en nizam ngn chef zul ajak aku ngn ell join diorang sbb ade extra 2 seats. Yg tu pun kebetulan je sbb aku mase tu dah menapau dh nasi pattaya nk buke kat umah, skali 2 org yg sepatutnye ikut bos ngn chef xjd ikut (sape tah lupe) so kami la yg diajak. So since mase tu single mingle kan so ikut je le.

Kakak ngn gaye sendiri. Nampak tapai ngn dauh getah tu? Aku suke sgt sgt! Kalo jumpe tapai ngn daun getah ni kan, aku cam, aaaaaaaaa sgt sedap!! Sbb sekarang kan salu jumpe tapai dlm bekas dadih je.
Adik merenung kakak. segan aku name tag sebeso beso huruf. so kasi letak tepi sikit ehe.
Abg yg aku pakse senyum! abg salu nk wat wat muke cam xde perasaan tau bile bergambar, so haruslah aku jd kamerewoman x bertauliah. Depan tu ade char kuey teow ngn kambing bakar juge. Abg kate q panjang gile! Caya ngn alifnun ramai dlm q tu! Pls la guys. X respek langsung! Bile bab nk kan hak meritokrasi kemain lagi korg. Ade sedikit geram rasenye mase tu.
Adik ngn mak.
Ni ikan salmon ngn sos sos nye la. tah ape name aku x igt. Kesian budak pompuan melayu yg jage booth ni, cayanunalif cayanunalif yg dtg nk sume cam ‘I want this’ mengarah ngarah. Memang la budak budak tu keje so have to buat la ape yg customer mintak tp… arghh kesian jugak! Muke budak pompuan tu masam je, even mase latk dlm pinggan aku pun muke die masam. Kesian kan. Syukurlah keje aku x memerlukan aku melayan karenah bangse asing waktu ummat lain sedang beriftar. Alhamdulillah!
Aku amik jugak nasi ngn lauk pauk ni. ni gambo before makan..
ni gambo pas makan!

Cam xde beza kan b4 n after? Entah mcm kembang tekak aku makan lauk lauk hotel yg katenye sedap sgt ni. Tipikal nasi ngn lauk pauk hotel la. mungkin lepas lepas ni kalo aku makan kat hotel lg, lauk pauk dgn nasi harus dielakkan.
Jom berbuka la sangat!! Boleh kata 50% or maybe more?? is non-muslim. So di mana yg katenye ini adelah sesi ‘jom berbuka’??? it is actually kind of event yg pd deme is an event that u pay rm85 and eat all u can!! Don’t bother about others. U paid so u deserved to eat whatever u want! Cam tu la gamaknye.. hmm… that is what I observed suasene mlm tu.. I don’t give a damn if u don’t agree *tetibe emo*
2 beradik ni berlari lari bertolak tolak kat atas stage. Nasib x runtuh replika rumah yg jadi backdrop stage tu. Berkejar kejar aku ngn laki dr hujung tangge stage ke tangge 1 lagi. Adoi!! Cabaran membawe budak kecik ke iftar di hotel, yet an experience yg kau ado?? Hehe
Org semakin surut dlm kul 9 camtu. Makanan turut surut tanpe di topup!! Kate dlm voucher tu up to 10.30pm.. ni kul 9 tinggal dessert je, yg lelain dh abis.. camno tu? Ini sudah dinamekan satu penipuan!! Tp yelah, sbb free so diam sahaje. Kalo berbayar, harus lah bising. Seigt aku bluewave dulu mmg sampai kul 10 ade lg mknn.. memang mase tu kitorang mkn sampai lebam la.. kat de palma pun.. tak tau la kalo trend terbaru iftar kt hotel hotel zaman skarang ni adelah mcm tu.. yelah zaman aku iftar kt bluewave dulu tahun 2008… tp aku still ase x adil! Dan 1 penipuan secara terang terangan. Dah la bebudak banquet tu sume sebok dok kemas pinggan gelas sume even siap ckp ‘akak pakai 1 gelas je la ye, yg ni sume saye kutip’ blh?? Amboi… nasib baik free…
 anak beranak bergambar depan entrance tanpe mempedulikan pekerja pekerja banquet hotel tersebut

kakak 'membyekan' warga premiere dgn gayenye yg tersendiri.... *wink*


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers