Sabtu, Ogos 18, 2012

selamat hari rayaaaaaa!!!!! =)


Hari ni dh ramai org yg start cuti. Aku pun ape lagi amik kesempatan la masuk lambat sikit.. pas saho td, tido balik. Wpon tak saho kan. Tapi kena bangun gak temankan abg saho, wpon bukan aku yg prepare pg ni, abg prepare sendiri. Aku nak bangun tp time tu la adik bangun. Nk nyusu. So aku igt nak lunaskan tanggungjawab pd adik dulu, skali tgk abg dh gerak ke dapo. Cian abg..
Tp dlm pd ramai yg dh x dtg pun, parking lot tak kosong gak. Aiseh mcm ramai je lagi yg belum start cuti. Tp aku stil x buat dable parking, aku parking ala ala tamak kat tengah tengah line kuning tu. Xde dah kot org yg datang lambat lebih lambat dari aku heheh. Aku tgk kete kakak hr tu pun ade lg, menandekan die x start cuti lagi. Xdpt la aku nak berjimba secara berhemah arini. Igtkan dpt la nak melunaskan sedikit lagi nafsu membeli apa yang patut kan. Ole ole utk mak n mil tak beli lagi. Semalam shopping tp xjumpe ape yg patut dibeli, dah la tak jumpe, idea pun tarak. Harap harap jap lagi mase meround, dtglah idea.

yg hijau hijau tu sume keje arini. Ade 5 mlayu. Betul la kot x ramai. =p
Semalam skola abg dh start cuti, apelah skolah ni kejap nak buat event kejap nak cuti. Tak faham aku. Last last abg ckp, skola abg jd cuti. Hari isnin lepas aku memang dah apply halfday leave utk membolehkan aku dan abg berjimba tanpa anak anak. Bukan selalu kan. Aku ngn abg bukan jenis klua shopping x bawak anak anak even mak n abah aku ok je kalo aku nk tinggalkan deme ngn diorg. Tp as naluri seorang ibu kan, aku bawak je diorang ke mana mana saja kami pegi cewahh. Lagi lagi si kecik tu memang semedang je nak memerap ngn aku. Kalo kene tinggal, alamat diketuk ketuknye lah pintu yg menyambungkan umah abah ngn umah aku ni. Ade skali tu abah kate sampai ke dapo dicariknye kitorg bile die bangun tido tgk tgk kitorg xde. Abah lak mase tu x perasan pintu dapo aku terbukak. Sayu jap. Huhu.
Maka ke uptown klanglah kami semalam. Mencari apa yang patut. Apa yang patut? Ntah. Hihi. Kuih raya abg dh beli dgn cikgu skola die. Cukup kot 3 jenis, malas nak banyak banyak. Bukan ade org nak makan sangat pun. Tahun lepas kuih sume membazir. Aku nak makan sendiri pun x lalu sbb xsedap. Mase membeli menawar kemain lagi. Dah la foreigner, jual nak mahal. Tp x sedap. Ptui. Hehe. Takpelah tu cite tahun lepas. Tahun ni jgn diulang lagi, tu yang penting. 1st mistake is wisdom, 2nd mistake is stupido. Hehe.
Ape yg dishopping kan semalam? Kasut kakak n adik. 
 24 saiz kasut kakak
21 saiz kasut adik
yg aku nak cite pasal kasut polkadot putih tanah merah cam baju diorang tu. Tapiiiii bile dh beli, kakak x muat size 24, adik x muat size 21 tu. So end up, kakak kena cari kasut lain, adik pakai kasut kakak tu dgn stoking tebal sikit supaye muat sbb adiknye size sbenanye 22 kot. Adoi la. Dah la aku kalah ngn penjual tu, x dpt menawar pd harge yg aku nak. Die berkeras nak jual 2 rm30. Salu katenye 1 rm20. Ye je. Last last aku mengalah lepas dah pusing seround uptown tu dan harge kasut yg same dan yg seakan akan same dgn kasut yg aku berkenan tu adelah lebih tggi. Tapi kan, bab beli kasut ni mmg kena ada fitting test la kan wpon kasut budak. Sbb memang sizenye akan ade lari sikit. Abg was very confident size kakak 24 sbb kasut oren dlm kete tu size 24 which abg mmg cam baru baru terpandang size kasut tu 24, so konfiden je la kate 24. Adik kitorg cam ukur ukur agak agak je la size 21. Skali… hmm…. Tak dpt nak sedondonkan kasut ngn baju deme, adik je la dapat. Kasut kecik tu nnt bg je la sapa sapa yang patut. Ade jugak rase nak ke uptown tu lg skali mlm ni, semata mata nk tukar kasut tu ke size lebih besar. Tapi tgk lah camne, kalo abg ok.. huhu
Pastu jln jln jumpe stall kuih muih. Abg beli kacang kacangan. Die nak beli kacang yg macam kat umah along aritu, tapi xde, susah jugak sbenanye nak jumpe kacang camtu. Dulu ex-bos aku bawak balik dr bali, ala korang biase makan kot kacang yang mcm ade salut bbq, kari tu. Tp mase tu aku mkn sikit je sebab lepas tu banyak la pulak tangan tangan cayanunalif menyeluk masuk balang kacang tu, geli lak aku nak makan.
Ok back to cerita di uptown klg. Kami lajak ke pasar jawe yg menjadi tempat mak abah membawe kami bershopping mase zaman kanak kanak dulu. 
Aku pun x igt dulu salu beli ape tapi kerap la perkataan pasar jawe pasar jawe ni bermain main di bibir kami dulu. Pusing pusing tengok tengok jubah n baju kurung sume, sekadar cuci mata, xde yg boleh dibeli, so kami off back to uptown smule.
Pastu jalan jalan ternampak baju kurung baby banyak gantung gantung, bila tanya kat penjual yg juge foreigner tu, katenye rm10 je sepasang. Ok jugak kan baju budak xyah mahal mahal sgt sbb bukan pakai lama, japje lagi membesar badan adik tu, yg ke3 nnt xtentu lagi baby girl lagi kan eh sampai ke situ lak aku pikio hehe. nak nak pulak bile aku ternampak sepasang baju kurung size untuk adik tu, ala ala pattern baju kakak yg uwannye belikan. kaler lain sikit tp pattern seakan akan so ok la kot kan hehe.
So ape lagi terus grab baju tu. Dapatlah bertema sedondon sikit pg raye kat klang nnt. Baju aku yg seakan akan same dgn pattern baju deme tu was baju tahun lepas tp xpe x kisah sgt. Bukan salu pun pakai baju kurung, silap silap org igt tu baju baru eh yeke. Dah siap buat profile pic bagai camne org nk igt tu baju baru lak kot kan. Hehe. Abg recycle baju maroon die 2 / 3 tahun lepas. Xpe lelaki lagi la x kisah kot kan. Abah aku dulu, 5 kali berturut turut raye ngn baju melayu yg same.
Then lepas tu pusing pusing lagi la mengukur jln sepanjang uptown tu, beli 1 bag isi baju ala ala pattern burberry ngn abg beli belt baru. Aku igt nak capai jugak kerongsang yg jual 5 rm10 tu, tp pikio pikio balik cam malas lak sbb nnt mesti berderai derai cam biase bijik bijik manik kerongsang aku skarang sume tercabut cabut. Buta buta belaka keronsang aku ni, sedih kan. Jadi aku membatalkan saja hasrat aku tu. Igt nak carik bidai kayu wat tutup tingkap lame kat hall aku tu, tapi x jumpe jumpe. Ade 1 kedai karpet ni, abg tanye la ade ke jual bidai, boleh pulak si foreigner ni kate, dulu ada jual tp 3 bulan stok langsung 1 pun x terjual, bile dah pulangkan stok barulah ade org cari (kami ke tu? Ade jugak org lain yg carik kot hehehe). Hmm ye je bangla foreigner ni. Tapi at last jumpe jugak bidai tu kat billion. Ok gak, warna mahogany. Kakak lalu tepi bidai tu mase abg tgh adjust adjust takal die, kakak kate ‘busuk!’ hihi bau kayu kan.. sabo je la anak sulung aku ni.
Dlm pada nak menghabiskan sisa sisa jln raya tu, Nampak tudung yg aku rase sesuai ngn baju raye aku yg kaler ijau pulak. Eh tadi kate recycle kan. Hehe yg recycle tu sbb nk mensedondonkan baju aku dgn baju anak anak. Tapi aku ade gak la keteringinan beli baju baru barang sepasang dua. Oleh kerane pattern polka dot (anak murid abg kate ‘pokodot’, hihi mcm aku sebut mase zaman mude mude dulu je hehe), make aku telah membeli sepasang baju kurung polka dot hijau dgn kain belang belang which aku suke sgt sgt!! Aku memang suke baju pattern selain bunga. Oh it is just not me dgn bunga bunga ni. Abg nk letak bunga kat penjuru rumah pun aku xbg, ni kan nk beli baju bunga. Cukuplah baju baju lama yg berbunga bunga. Xnak dah beli baju bunga bunga lagi. Tp kalo org cam cth mil ke (mil aku mmg tetiap tahun bagi sepasang baju kurung kat aku ikut tema family belah sana, bertuah kan =)) bagi baju corak bunga aku ambik je, menghargai ape yg org bagi kan, cuma kalo aku nk beli sendiri la, mmg bukan pilihan la bunga bunga ni (bukan ‘bukan pilihan utama’ ye, terus ‘bukan pilihan’ gtu hehe). Eh td ckp pasal tudung kan, ke lain pulak. Hehe anyway, bile aku tunjuk kat abg, abg cam…. Hmm…. Maybe abg ase x suai kot tudung tu ngn baju aku sbb mesti jadi cambercorak corak muke aku sbb tudung tu pun mcm ala ala polkadot jugak. Hahah xpe lah bang, kite tgk camne nnt eh hihi. Pastu jumpe gak tudung hijau kiuttt je utk 2 2 anak dara aku tu, so aku grab jugak la, dpt diskaun rm2, jadikla.. rm18 utk 2 helai tudung budak yg xtentu budaknye nak pakai hehe xpe la janji diorang happy harap harap nak la deme makainye nnt kalo tudung aku kemain suke lagi deme buat main.
Okla, cukup kot cite pasal berjln jln di uptown klang sempena last minute shopping utk raya ni. Penat taip ni. Hehe.
Anyway, aku ucapkan slm aidilfitri dan maaf zahir batin utk sejempot kengkawan yg bace blog aku ni. Drive carefully and semoge bergembira dlm redha Allah sepanjang musim perayaan ini. =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers