Selasa, September 15, 2009

aku tak ske org melayu yg memalukan org melayu..

haiah!!!!

kenapelah ade org yg macam gini dlm dunie ni? okehla kite kecikkan sikit ruang lingkupnye yer.. dlm malaysia ni?

hmmm...

inilah org2 yg akan merusakkan nama org melayu..

okeh. stetmen aku ni mmg berbaur assabiyah..

okeh. lantaklah aku tak kisah.. mmg aku assabiyah pon.. so wut?

hari ni, org2 dr MP*J telah dtg ke *e*e*o* utk 'membuat pemeriksaan aedes' katenye.... since boss aku not in, so mid boss aku telah diminta utk mengentertain org2 dr MP*J tersebut.. aku tak dipanggil same sebab aku tengah dok lanyak agar dlm lab.. kalau tak, mesti aku kene round same2 dengan deme.. aku cuma passkan kunci bait station yg aku pegang.. incase kalau deme nak cek dlm bait statio sbb dlm tu mmg spot feveret deme nak cari jentik2..

tak lame pastu, ade dlm 5 minit aje kot, mid bos aku balik semule ke ofis.. sambil menyerahkan kunci bait station kepade aku semule.. die berkate2 :

"haiah! ini org saja mahu cari makan saja la.. bukan mahu jaga KPI pun.." sambil die tergelak2..

"kenape Mr T*ng?" aku bertanye lurus & jujur..

"they neva check much pun.. round sikit2 lepas tu straight away ask me 'xde hadiah raya ke?' itu macam saja.. betul2 mahu cari makann saje.." dan die terus tergelak2..

dan gelakannye disambut oleh beberape org lagi ca ya nun alif di ofis aku ni.. sambil diulang2 perkataan 'xde hadiah raye ke' tu..

berbarenye aku... and ofkoz sebagai satu2nye melayu islam dalam ofis ni, aku jd lebih sensitif dengan perkare2 dan stetmen2 sebegini.. mmg la kekadang ca ya nun alif lagi selambe mambe mintak suap and even lg beso value nye.. tp deme tu ca ya nun alif.. lantak kan la...

semakin berbare2 ati aku bile ca ya nun alif ni p ceghite plak kat budak yg baru masuk ofis ni.. konon2 cam nak share story pasal lawatan mengejut dr MP*J ni la.. tapi tak boleh jugak aku nak salahkan ca ya nun alif yg tengah tergelak2 ni.. dan tak mungkin mid boss aku nak membuat2 cerite hal2 macam ni.. sbb aku rase ade possibility org2 MP*J tu pegi buat ayat haprak macam tu..

adoyaiii!!!!

tolong laaa jage sikit siqqah mase bekerje.. bleh dak? jgn la buat ayat kunun2 cam selambe-mambe camtu..

macam kemaruk nak raye gift je...

hishh!! tak sukenye aku...


p/s : entri ini pendek sahaje sbb aku igt arini aku malas nak buat new post.. tp geram la...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers