Khamis, Oktober 08, 2009

antara kera & anak.. rakyat DONN didahulukan, pujian masyarakat dunia diutamekan.. =p

aku merase terpanggil untuk menulis mengenai perkare ini di sini..

seperti yg telah aku nyatekan di sini, aku bukanlah jenis blogger yg aktif dengan penulisannye dan suke menulis perkare2 yg serius di blog ini.. aku hanyelah seorang microbiologist yg masih ade jiwe seni dan keinginan untuk menulis seperti zaman2 belajar dahulu.. ohh ape lah yg aku repekkan ni..

adekah patut susu dibalas tuba? haii.. org2 macam ni campak ke laut pon belum tentu jaws nak makan daa.. x seda dirii... hoii seda2 la diri tu sikit wei.. org dah tolong tu bawak2 la bersyukur.. jgn la nak dok komplen makanan dh lepas tarikh luput la.. nak baling batu la.. itu la.. ini la.. hoii bertanye la kat org sebelom nak ngamuk tak tentu pasey.. solid food kalo dah lepas expiry date pon leh makan lagi la kalo dh terdesak.. expiry date itu cume jaminan pihak kilang berdasarkan kajian jangke hayat yg mereke buat ke atas produk itu sahaje.. tidak lebih dan tidak kurang.. ohhh nampaknye stetmen aku ini adelah seolah2nye aku mengiyekan yg bantuan2 yg dihantar itu adelah bantuan tamat tempoh.. sebenarnye tidak ye.. mengikut maklumat yg diperolah, kotak2 makanan tersebut adelah kotak lame =p yg mane label '2009' telah tertanggal semase pengantaran bahan bantuan tersebut ke sanun.. okeh.. mungkin boleh diterime akey.. tapi apapepon, bahan bantuan tersebut mmg NE product la.. sebab those are going to be expired latest on Dec this year.. ohohoho..

aku mmg betol2 tak faham nape org2 yg sedang dilande musibah ditimpe bencane macam tu pon bleh ade ati lagi nak baling2 batu kat jet tentere.. aduhaii... ade lagi ye tenage ko nak angkat batu baling tinggi2 sampey ke langit??? pelik aku.. pastu siap bendere ko tu nak sgt dtg serang malaysia ni.. hoii bendere laa sangattt...

apapepon, yg terpaling aku tak faham antare sume2 bende yg aku tak faham adelah... stetmen pakcik menteri ni.. itu bukan dasar kerajaan DONN.. itu bukan kehendak gabenor sumatera.. weii tambi!! tolong la pikio di luar kotak sikit buleh dak?? jgn la nak play safe je.. jgn la sampey org2 kat sanun termasok menteri2 deme kat sanun sampey kate kite ni bodoh baru kite nak seda.. baru nak terngadah.. atopon bile org2 sanun dah panggey kite bodoh pon kite still nak buat baek kat deme jugekk?? weii.. buat baik berpade2 la weii.. buat jahat jgn sekali-kali..

kalo org dah x suke kite tolong deme, aku x faham nape kite patot tolong deme lagi.. kite tengok je lah.. kan? asalkan kite x buat jahat kat deme udah.. lainla kalo dlm mase negare deme tgh dilande musibah camni, kite plak lagi nk nganto TKI2 deme balik sane.. mmg la zalim kite camtu.. ni skang sanak sedare deme yg still keje kat sini kite biarkan je.. takde cuit ape pon.. yg kat sane kalo gatey2 nak baling batu kat pemberi bantuan dr malaysia, tu yg kite patot consider nak tolong ke tak... this is my very single opinion la.. sbb prinsip aku sejak azali lagi adelah : buat baik berpade2..

pinggan tak retak nasi tak dingin.. malaysia nak tolong deme taknak, hoh kite pon tak ingin...

janganla nak nampakkan sgt semangat 1Rantau 1Dunie tu sampey nak bersusah payah nolong bangse yg tak ngenang budi ni.. nak tunjuk kan sgt pade duni luar yg kite ni baik walau dicerca dicincang lumat dengan buluh runcing sekalipon, kite tetap nak tolong deme..

hoihh!! baaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyakkkkk lagi org2 susah kat malaysia ni yg patot di tolong la wei.. baaaaaaaaaaaanyakkkk lagi yg dah susah payah bekerje tp takde rumah.. takde makanan.. takde kaki tangan nak berjalan.. perlukan bantuan nak dibedah kat IJN tp takde duit.. yg tu tak nak plak ditolong... yg ditolongnye org yg lempar batu kat jet tentere kite... plsss la wei...

betui2 ibarat : kera di hutan dibelai2, anak kat umah mati kene sepak ngn amah DONN...

*wink*

2 ulasan:

  1. aku cume nak komen:pandai ko cakap perak skang ek ahahaha

    BalasPadam
  2. time kassey time kassey.. =p
    bersekutu bertambah mutu gtu hehehh

    BalasPadam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers