Khamis, Disember 20, 2012

Boikot Kasi Hancur


Jom Boycott Israel-economical-contributor-products!!           ^__^


Aku dulu pun atas agar jugak. Nak boikot ke tak nak eh. Macam rase kesian dengan budak budak yg keje McD tu dgn kompeni kompeni yg diblacklistkan tu kan.. kalau kompeni kompeni yg dr Food Industry, lagilah aku kesian, sebab ramai kot kawan kawan aku yg keje kat kompeni kompeni tersebut. Aku pun penah jugak keje kejap kat salah satu daripada kompeni tu (walaupun jadi krew hanya untuk 2 minggu, tapi tetap aku igt dan masukkan dlm resume sbb aku rase ie blh jd 1 kredit jugak utk resume aku, mase tu la..) dan salah satu daripada yg banyak banyak tu, aku penah p interview kat Nestle sampai ke stage 2nd interview lak lagi. Hehe. Jadi mase tu, mase zaman zaman aku tak nak fully jalankan boycott action ni, macam kesian sgt nak boycott kompeni kompeni ni atas sebab RAMAI ORANG KITA YG KERJA KAT SITU.. it’s a normal feeling kot pade sume org yg still tak nak jalankan boycott action ni…

Tp yelah. Kite ade INTERNET untuk menggugel, ade mate untuk memBACA, ade telinge untuk menDENGAR, ade akal untuk berFIKIR, jadi, ayuh lah saudara saudaraku sekalian…

Marilah kita MEMBOIKOT PRODUK PRODUK YG MENYUMBANG KEPADE KELANGSUNGAN EKONOMI ISRAEL beramai ramai!!

Jadi, ok, abg gunakan kemudahan INTERNET yg ade di rumah untuk gugel maklumat pasal boycoot action ni, dan nah! Jumpe website www.inminds.com yg based di UK. Jadi, abg and aku BACA maklumat yg terpapar di mana we found out  inminds ni adelah satu organisasi yg menjalankan kajian tentang polisi polisi kompeni kompeni yg diblacklistkan ni. Kajian menunjukkan *rase mcm tulis abstrak thesis pulak hihi* polisi polisi yg diamalkan oleh those companies, despite its parent company or the companies based in Malaysia, adelah antara penyumbang terbesar terhadap sumber ekonomi puak Israel. Siap dapat anugerah silver jubilee lagi dr Israel.

Kendian, abg and aku DENGAR dan tonton di rancangan ape-ke-namenye-Bicara-kot on malam Isnin lepas, yg perantaranye adelah Amin Idris yg boleh nampak dia pro parti politik mana tu, yg mana mase tu tetamunye adelah Afdlin Shauki yg bebaru ni went to Gaza due to jd duta Aqsa Syarif, yg mana he did mentioned that boikot ini adelah perlu kerane for every single cents yg kite give to those companies, that cents will assist Israel to buy bombs untuk membedil tanah Palestine dan rakyat Palestine. Yelah of koz, bende ni kite sebenarnye dah tau lame dah. Tapi tak tersemat di hati sgt kot.. sbb tak tengok sendiri situasi tu. So when this guy named Afdlin Shauki had went there, and talked to the public basically all by his very valuable experience, it is something yg membuka mata aku. You know why, it is because keadaan diri dia yg yelah, very the modern kot, tapi hati boleh terusik bila berdepan sendiri dengan situasi di tanah Palestine sana. Promote loudly in his personal FB tentang perlunye boikot produk ni. Yelah, dah nampak sendiri depan mata peluru dan bom bertubi tubi menyerang hamba Allah yg tak berdosa kat sana, tak kira perempuan or kanak kanak which is itulah yg menjadi target tertinggi Israel skarang ni, dan kendian, masih lagi nak sumbang wang indirectly to Israel.

About his personal life either about aurat wife die ke or solat die n bini ke.. itu tak termasuk dlm perkiraan aku. Kite lihat the positive side of him yg die brought back from Palestine, ok?

Jadi, dengan menggunakan akal yg dikurniakan Allah, marilah kita sama sama berFIKIR perlu ke kita still consumed those things yg really really bukan 1 keperluan kepade kita? Dan adekah kite akan mati kalau tak consumed? Dan tidak adekah lain lain alternative kepade produk produk tersebut?

Lepas fikir, kenalah buat action nye ye saudara saudara ku sekalian..

Selamat Memboikott!!!

^__^

2 ulasan:

  1. aku cuba elak beli barang2 yang dlm list tu macam johnson&johnson etc..masih lagi belum 100%

    BalasPadam
  2. ye lah farah.. sama2 la kita ubah sikit demi sikit.. harapnye sama sama lah kita istiqamah =)

    BalasPadam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers