Rabu, Disember 26, 2012

pop fest indie event = kutip derma untuk Palestine


bila membace ape yg dilaporkan kat bharian.com.my ni, ase mcm... huuiiiiiiiiiii...

sebabnye,

aku pun pegi ke pesta tu aritu.. kami sampai sane around 4.30pm camtu la.. before that, kami went to the karnival sijantung hati dulu, kat dewan annexe uitm shah alam. pusing pusing jap dlm dewan tu, tak lama pastu kami pun beredar. kakak n adik pun mase tu tgh tido, so kami tak spend time lame la kat situ walaupun ade playland utk kanak kanak.

berkenaan karnival si jantung hati ni, aku dpt info pasal karnival ni dari blog mommylyna, pastu terus blocked date dan bagitau abg yg aku nak p karnival tu. hehe terus buat keputusan sendiri tak ajak bincang ok. karnival tu kecik je dan tujuan asal dan utamanye adelah untuk mengutip derma utk this premature baby named Ibrahim. comel budaknye. jadi aktiviti kat karnival tu lebih kepade acara let-go barang barang lama yg masih elok, penjualan DIY crafts, makanan dan koleksi pakaian home-made ^__^


derma untuk baby Ibrahim dan diberi ini.. time kaseh!! dan semoga baby Ibrahim cepat sembuh ^_^

selepas itulah, kami ke pop fest gaza tu yg also held kat padang uitm. macam aku tulis kat atas, kami sampai around 4.30pm, takde tanda tanda nak hujan lagi. kumpulan yg main-muzik-guna-tong-drum tu pun baru je sampai dan tgh set up alat muzik diorang.


malu malu ambik gambar dr jauh.. so tak nampak sgt kumpulan dgn tong drum tu hehe

oleh sebab anak anak pun dua dua tgh berdukung mase tu, so tak lamalah kami kat pesta tu. ditambah pulak dgn 90% of the items sold at the fest adelah barangan bundle. jadi aku tak membeli apa apa lah, except mase kami went to this 1 gerai indie name laskar for life...., kami beli mug, coklat dan key-chain.

ni keychain nye.. aku beli keychain save palestine tu je.. dan minah laskar tu bg this badge and keychain laskar for life tu for free jugak ^_^
 ni mugnye.. saved Palestine!!!!

ni coklatnye... 3 kotak splo hengget. sekelip mata, sekotak terus kosong. hehe. kakak and adik dah ngabih-an while waiting abg solat asar lepas gerak dr pop fest tu

 2 orang kanak kanak yg riang dpt makan coklat tanpa kawalan sambil menggayekan topi 1M4U ^_^

before g gerai laskar ni, we were ‘invited’ (sbb lalu depan gerai tu pastu budak tu ajak masuk, so means being invited la kan… bukan kami yg nak masuk hehe) ke gerai 1M4U. hahaha. takdelah keteringinan nak masuk gerai ni pun sebenonye tp bile budak tu kate kat laki aku ‘bang, ade fesbuk bang? kalo ade, abg like dan share, pastu dpt t shirt’. ^_^


jadi sebagai menghargai invitation budak tu, kami pun p la login fesbuk kat salah satu laptop yg ade (ade total 6 laptop sumenye), like page 1M4U, pastu panggil budak tu dan ckp ‘kami dah like dah’ (dalam ati sambung ‘kami nak t shirt yg ko ckp td’ hehe). pastu budak tu pun dtg dan tgk, pastu kami logout without shared page pun. aku ckp kat abg ‘like je la dulu, pastu sampai rumah unlike la’. sbb mula mula tu abg mcm teragak agak nak like page tu sbb page 1M4U kot.. (terbayang muka budak budak limkokwing nyanyi lagu tu sambil goyang goyang bahu… yucksss!!!)

pastu, budak tu suh kami p sign kat kain rentang 1M4U ni, then g kat sorang minah ni yg distributekan topi ngn kitkat ngn leaflet pasal 1M4U, pastu suh kami p bergambaq la pulak kat 1 display ni (nak tepek gambaq tu kat page 1M4U tu kot hihi) pastu baru p amik t shirt tu. hahahaha banyak betul perjalanannye nak nyampaikan ke part amik t shirt tu kan. anyway, budak yg jage t shirt tu, ade ke patut ayat dia ‘kak, t shirt paling kecik saiz L je kak’ so?? Tak nampak ke aku ni size XL? pastu aku ckp la yg paling besar size apa? dia pun ckp size XXL, so aku pun ckp ‘bg XXL la camtu, 2 2 XXL’ so dia pun bagi yg t shirt hitam tu kat kami. sampai ke sudah aku tak nampak relevannye dia ckp psl t shirt paling kecik size L tu… hmm….

 Ni la t shirt nye.. 1M4UUUUU (sebut sambil nyanyi ala ala budak limkokwing dan goyangkan sedikit bahu anda ^_^)

topi pun dapat jugak. pastu tak bg plastic pun.. budak kat gerai laskar tu yg tolong ‘plastikkan’ 2 t shirt dan 2 topi beserta kit kat dan leaflet 1M4U tu.. ish ish ish… anyway, kit kat kan produk nestle yg dlm list inminds kan... hmm mcm ade konflik pulak kat situ.. tp tak klua duit sendiri kan, so tak rs bersalah la nak makan kit kat tu.. sbb bende free..
 lepas solat asar, nyinggah kat butik tudung Ariani jap sbb terpedaya dgn iklan 3-helai-rm100 tu dan sebab abg suh aku cari tudung saiz L sbb skarang ni tudung aku mcm byk yg tersingkat sket pulak hehe. dan akhirnye setelah pertame kali menjejak kaki kat butik tudung Ariani tu, aku dapati bahawa, aku tak berminat pulak dgn design design tudung kat Ariani tu. yg aku rase 'macam cantik' sikit, harge adelah dlm rm300 ke atas (harga lepas offer ok). yg dia iklankan 3-helai- rm100 tu, sume......hmmmmmmmmmmm... aku rase baik aku cari kat pasar malam je kot.. lagi rase ade value-for-money.. sorry, ni my personal opinion, beli tudung yg sgt mahal, pastu jemu, nak beli lagi yg baru dah teragak agak (kalo duit berkepok kepok mungkin tak teragak agak la kot ^_^).
pada aku, baik beli yg murah murah tp still yg ok laaa... means yg tak buruk hehe, then pastu kalo jemu, takdelah rase ralat sgt nak beli yg baru sebab yg lame pun beli murah je.. lagi pun, aku nak pakai wat basahan je, bawak g keje, keje pulak kat kilang, so, adelah rase sgt sgt tidak value for money utk aku membeli tudung Ariani tu yg aku rase design die so so je tu, due to they are more to sell their brands actually.. sbb tu hargenye mahal..
org lain mungkin ada yg rasa macam tudung Ariani ni bila pakai, elok jatuhnye ke bahu la, elok terletak la, kain tak mudah kedut la, so on and so forth la.. macam macam komen positif yg aku biase dgr.. biaq pi la.. masing masing punye opinion.. perlu ke aku ikut opinion org?
abg kata 'kan abg yg belanja, beli je la, tudung yg macam kaknyah jual (maksudnye yg plain) tu ade kan? ' bile die tgk aku klua dr butik tu melenggang kangkung tak jinjit apa apa paper bag dan siap membebel lagi kata tudung tudung kat dalam tu tak suits to my taste. hmmmmmmmmmmmmmmmmmm...... memang la abg yg nak belanja... tp dah kalo aku tak berkenan dgn design tudung tu, dan sememangnye isteri abg ni semenjak azali lagi, apa apa barang nak beli pun, akan look for value-for-money sense, takkan nak beli jugak? tak faham la org laki ni, kite nak jimatkan duit dia, dia bising pulak....

(nota : kisah pada 4 para terakhir ini adelah selingan sahaja huhu)





2 ulasan:

  1. setuju part tudung ariani tu..dulu design lawa2 masa die baru2 nak glemer so aku adela beli jugak..now mmg design hampeh dan tak berbaloi tak padan la tgk harga dengan produk die.

    BalasPadam
  2. tau xpe... aku plak mase tu mg 1st time masuk butik tu.. tgk org ramai gila, gila gila pilih tudung.. dlm ati aku mase tu 'xla cantik pun design nye.. tp gila gila org memilih..' biaq p la kan.. duit masing2... hehe

    BalasPadam

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers