Selasa, Disember 18, 2012

perempuan mata bulat yg sengal ditempat kerja saya


* mode menyampah *

pernahkah anda merasekan perasaan mengjengkelkan bila colleague anda, yg level position dia Assistant Manager, macam nak tak nak dan acuh tak acuh bila bercakap dengan anda, cuma dengan level Manager Manager sahaja dia nak ckp ckp.



even kalo terserempak dlm shoe locker room ke changing room ke, dia tetap dgn muka sengal mata bulat yg semakin dibulatkan tp tetap kedekut nak senyum pandang kite macam dia memang langsung tak perlu nak ada apa apa teamwork dgn kite kendian kendian ari.

dan kendian, bila tiba hari paling bersejarah dalam hayat sesebuah kilang makanan ieitu Food Safety and Quality Audit day, despite it is by customer or by external party, barulah dia nak mengendeng ngendeng dgn anda sbb bende yg sepatutnya dia belajar dr anda, dia tak belajar pun mase awal awal dia masuk keje aritu walhal bende tu memang die kene belajar dgn anda sbb anda sorang je handle task tu kat kilang ni dan position dia memang memerlukan dia utk tau asas task yg anda sorang je handle kat kilang ni.

pastu time audit tu, dia siap boleh nak suruh suruh anda pegi bgtau staf dia yg auditor tu jap lagi akan p audit kat 1 kawasan ni, seolah olah die besar sgt takleh pegi sendiri kat tempat di mana staf dia tgh berada tu.

dan arini, lagi skali die melakukan perbuatan yg menjengkelkan semase mesyuarat mingguan sat sat tadi.

oh Allah. dah lame aku tak deal dgn perempuan mata bulat berperangai sengal macam ni. tak sangke akan dpt colleague mcm ni lagi kat kilang ni.

aku berikrar dengan diri sendiri, aku takkan tolong ko utk apa apa related matters ko dgn task aku. cukuplah aku tolong ko mase audit hari tu yg mana ko tak reti reti nak appreciate pun. tambah berlagak dan nak jadi bossy lagi adelah. dan position ko xde kaitan langsung pun dgn kerja kerja mereview KPI aku.

sape suruh berlagak sangat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers