Isnin, Januari 28, 2013

ebook added value for bisnes : panduan membuat akaun syarikat



Salam and hai kawan kawan ^__^

Kawan kawan mungkin mempunyai minat untuk mempelajari ilmu perakaunan, tak kiralah untuk memahirkan asas financial kawan kawan ke (mudah nak buat financial planning contohnye), untuk kegunaan bisnes ke (supaye kalau kawan kawan hire accountant ke, finance assistant ke, kawan kawan tak kena tipu hidup hidup ngn staff sendiri), adik adik yg dipilih menjadi bendahari kehormat persatuan tapi langsung takde basic perakaunan, mahupun adik adik yg memang seorang student perakaunan kat sekolah tapi cikgu yg ajar adik adik tu mempunyai kaedah pengajaran dan pembelajaran yg hmm.. kan?

namun, niat kawan kawan dan adik adik mungkin terbantut disebabkan oleh masalah-masalah yang dialami seperti berikut:

• tak tau tempat yang mengadakan kelas perakaunan
• jadual kelas pembelajaran tak sesuai dengan masa kawan kawan dan adik adik yg padat dengan aktiviti rutin yg berfaedah.
• yuran kelas yang agak mahal, selalunye la….
• suasana pembelajaran yang mungkin kurang selesa.
• tak mempunyai buku rujukan yang tepat dan bersesuaian.
• tak menjumpai tenaga pengajar yang sanggup membimbing kawan kawan hingga berjaya.

dan masalah-masalah lain yang menyebabkan kawan kawan terpaksa melupakan sahaja niat kawan kawan untuk mempelajari ilmu perakaunan pastu, dengan segala macam masalah yg boleh mengakibatkan stress yg tidak berkesudahan ini, kawan kawan rasa macam nak undur diri je, nak give-up dan terus rasa macam tak nak lagi mempelajari ilmu perakaunan.

kalau kawan kawan seorang usahawan pulak, terus kawan kawan outsourcedkan saja urusan perakaunan syarikat online bisnes kawan kawan pada private company yg berlambak lambak kat market tu..

sadis sangat kan?

nak belajar tapi tak tau cara dan tak jumpa cara yg sesuai….

tapi kini, dengan adanya e-buku ini, kawan kawan tak perlu gusar dan bermuram durja lagi!!! ehhehe.

apa kelebihan-kelebihan yang akan kawan kawan bakal perolehi daripada ebuku Panduan Perakaunan ini?

ahaa… menurut si penulis e-buku ini :
1. ia ditulis di dalam bahasa yang mudah difahami iaitu Bahasa Melayu untuk menjadikannya ebook paling mudah difahami dan berkesan.
2. ia memberi gambaran jelas tentang perakaunan serta penggunaanya dalam kehidupan seharian amnya dan perjalanan dan ketelusan akaun syarikat amnya.
3. ia memberikan ilmu pengetahuan serta asas-asas dalam perakaunan yang wajib difahami oleh semua masyarakat
4. dapat memantapkan lagi ilmu perakaunan sama ada secara teori mahupun praktikal.
5. e-buku Panduan Perakaunan ini amat baik dan memberi peluang kepada sesiapa sahaja dalam mengejar impian mempelajari Perakaunan berdasarkan teknik-teknik yang betul.
6. ia dapat menjawab segala persoalan kawan kawan yang tidak dapat diselesaikan selama ini terutama bagi mereka yang sedang mempelajari subjek perakaunan.
7. e-buku ini boleh dijadikan panduan untuk mengajar anak-anak kawan kawan belajar perakaunan sejak kecil lagi di rumah kawan kawan sendiri. kawan kawan boleh membantu anak-anak kawan kawan mempelajari perakaunan menggunakan e-buku ini. pastinya ia amat menyeronokkan.
8. bagi golongan ibu bapa yang berhasrat untuk menghantar anak-anak mereka melanjutkan pelajaran dalam bidang perakaunan, mereka perlu mendapat e-buku ini.
9. dengan adanya ebook ini, anak-anak kawan kawan akan dapat menguasai perakaunan dengan mudah sebagai persediaan melanjutkan pelajaran.
10. e-buku ini juga menjadi pencetus kepada bidang-bidang ilmu yang lebih luas seperti ilmu berkaitan dengan perniagaan dan seterusnya mengingkatkan penghayatan pembaca terhadap ilmu ini.

Cukuplah saya listkan sepuluh sebab. selebihnya, kawan kawan boleh klik link kat bawah ni untuk maklumat lebih lanjut ^_^ Panduan Perakaunan - Untuk Syarikat dan Perniagaan Selamat Berjaya!!! ^__^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers